: Now We Are Free (From «Gladiator» Soundtrack) · Lisa Gerrard · Gavin Greenaway · The Lyndhurst Orchestra · Hans Zimmer
Some Famous Soundtracks
℗ 2000 Universal Classics Group, a Division of UMG Recordings Inc.
Released on: 2018-09-28
Producer, Producer, Recording Arranger: Hans Zimmer
Producer, Producer, Co- Arranger: Klaus Badelt
Producer, Executive Producer: Pietro Scalia
Producer, Executive Producer: Ridley Scott
Orchestra, Orchestra: The Lyndhurst Orchestra
Conductor, Conductor: Gavin Greenaway
Associated Performer, Alto: Lisa Gerrard
Studio Personnel, Mixer: Alan Meyerson
Studio Personnel, Editor: Adam Smalley
Unknown, Other: Kevin Globerman
Unknown, Other: Bruno Roussel
Unknown, Other: Gregg Silk
Unknown, Other: Nick Wollage
Unknown, Other: Jake Jackson
Unknown, Other: Tony Stanton
Unknown, Other: Tonia Duvall
Unknown, Other: Gavyn Wright
Composer Lyricist: Lisa Gerrard
Composer Lyricist: Klaus Badelt
Composer Lyricist: Hans Zimmer
Arranger: Bruce Fowler
Arranger: Yvonne S. Moriarty
Arranger: Walt Fowler
Arranger: Ladd McIntosh
Arranger: Elizabeth Finch
Arranger: Jack Smalley
Israel «IZ» Kamakawiwoʻoles Platinum selling hit «Over the Rainbow» OFFICIAL video. Loved all through the world, IZs version of «Over the Rainbow» has touched millions.
With each passing year, IZ’s presence in the music industry and the sales of his recordings continue to grow despite the trends that surround the industry. An amazing story about an amazing man, the man referred to by some as the “Hawaiian Suppaman”. While IZ has always been revered in Hawai‘i, his worldwide influence came later. IZ’s music first gained national attention in the mid 1990’s. Produced by Jon de Mello for The Mountain Apple Company • HAWAI`I — Subscribe for more IZ!
Ooh, ooh, ooh
Ooh, ooh
Somewhere over the rainbow
Way up high
And the dreams that you dream of
Once in a lullaby
Somewhere over the rainbow
Bluebirds fly
And the dreams that you dream of
Dreams really do come true
Someday, I wish upon a star
Wake up where the clouds are far behind me
Where trouble melts like lemon drops
High above the chimney top
Thats where youll find me
Somewhere over the rainbow
Bluebirds fly
And the dreams that you dare to
Oh why, oh why cant I?
Well, I see trees of green and red roses too
Ill watch them bloom for me and you
And I think to myself
What a wonderful world
Well, I see skies of blue and I see clouds of white
And the brightness of day
I like the dark
And I think to myself what a wonderful world
The colors of the rainbow so pretty in the sky
And also on the faces of people passing by
I see friends shaking hands saying
How do you do?
Theyre really saying I, I love you
I hear babies cry and I watch them grow
Theyll learn much more then well know
And I think to myself what a wonderful world
World
Someday I wish upon a star
Wake up where the clouds are far behind me
Where trouble melts like lemon drops
High above the chimney top
Thats where youll find me
Oh, somewhere over the rainbow
Way up high
And the dreams that you dare to
Why oh, why cant I?
Ooh, ooh
Ooh, ooh
Флешмоб в исполнении Симфонического оркестра Альхемеси 23 февраля 2013 года в Альхемеси (Валенсия, Испания) в интерпретации Болеро Равеля.
Морис Равель — один из самых известных композиторов всех времен за его огромную преданность музыке. Болеро еще больше улучшило ее фигуру. Это музыкальное произведение было создано, когда в 1927 году Равель получил заказ от русской танцовщицы и хореографа Иды Рубинштейн для создания «балета испанского характера».
Произведение характеризовалось остинато до мажор, типом навязчивой мелодии с неизменным ритмом и темпом. Эта мелодия постоянно повторяется без изменений, и единственное, что меняется, — это элементы оркестровки, создающие крещендо. Для Равеля это была простая работа, но за ней стояла оригинальная работа, которую до тех пор никто не видел.
Премьера болеро состоялась 22 ноября 1928 года и имела большой успех во всем мире.
Оверн Елан (Повеяло Прохладой) 0:00
Ворскан Ахпер (Братец-охотник) 4:00
Эй, Джан, Эй, Джан (Эй, Дорогая) 7:59
Ашхарумс Ах Чим Каши (В Этом Мире Я Вздоха Не Издам) 12:01
Мачкал Ес (Пахарь) 18:15
Покрик Бурастан (Мой Маленький Цветник) 22:59
Дун Эн Глхен (Твой Силен Ум) 27:54
Дле Яман 34:23
Джива́н Арамаи́сович Гаспаря́н (12 октября 1928, деревня Солак, Армения) — всемирно известный армянский музыкант и композитор, знаток армянской национальной музыки, мастер игры на дудуке. Народный артист Республики Армения.
Армянский дудук – поистине уникальный духовой инструмент. Несмотря на свою древность, он не устаревает, и его звучание неизменно продолжает приносить людям радость и чувство очарования. Неудивительно, что известность дудука распростерлась далеко за пределы Армении – его поклонников сегодня можно найти во многих, порой самых неожиданных точках мира. В 2005 г. музыка дудука была признана шедевром культурного наследия ЮНЕСКО.
Армяне по праву гордятся своим уникальным музыкальным инструментом и считают его национальным достоянием. Армянский фольклор создал целую легенду, посвященную циранапоху («абрикосовой трубе»). Вот эта красивая история:
«Молодой Ветер всею душой полюбил дивное горное деревце. Но ревнивый Старый Вихрь, прознав про это, вознамерился стереть с лица земли не только деревце, но и все, что росло и радовало глаз вокруг.
Молодой Ветер был огорчен, услышав о намерении Вихря, и попросил его не делать этого. Поразмыслив над просьбой, Старый Вихрь нехотя дал согласие не причинять никому вреда, но с необычным условием: Молодой Ветер больше никогда не должен летать. Если же полетит – то любимое им деревце погибнет.
Молодой Ветер очень долго держал данное обещание, вплоть до наступления осени. Вот уж и последние листочки осыпались с деревца. Только тогда Молодой Ветер всего-то на миг забылся и взлетел.Но как только это случилось, деревце тотчас пропало. На месте, где оно росло, осталась лишь маленькая веточка…
Проходивший мимо крестьянин подобрал ветку и смастерил из нее дудочку, которая на радость ему и всем людям в округе ожила и запела свою удивительную песню о верности и любви». Так на свет появился дудук!
From the Herderkirche in Weimar, Germany
Watch the second part: youtu.be/1NafQeEWNks
John Eliot Gardiner — conductor
Monteverdi Choir
English Baroque Soloists
Claron McFadden — soprano
Christoph Genz — tenor
Bernarda Fink — alto
Dietrich Henschel — bass
Katharine Fuge
0:00 I. Jauchzet, frohlocket!
0:58 Chorus: Jauchzet, frohlocket! auf, preiset die Tage
8:35 Evangelist: Es begab sich aber zu der Zeit
9:53 Recitative (alto): Nun wird mein liebster Bräutigam
10:39 Aria (alto): Bereite dich, Zion, mit zärtlichen Trieben
15:39 Chorale: Wie soll ich dich empfangen
16:45 Evangelist: Und sie gebar ihren ersten Sohn
17:13 Chorale (sopranos): Er ist auf Erden kommen arm / Recitative (bass): Wer will die Liebe recht erhöhn
19:53 Aria (bass): Großer Herr, o starker König
24:14 Chorale: Ach mein herzliebes Jesulein
26:00 II. Und es waren Hirten in derselben Gegend
26:13 Sinfonia
31:08 Evangelist: Und es waren Hirten in derselben Gegend
31:45 Chorale: Brich an, o schönes Morgenlicht
32:51 Evangelist: Und der Engel sprach zu ihnen / Recitative (soprano): Fürchtet euch nicht
33:31 Recitative (bass): Was Gott dem Abraham verheißen
34:12 Aria (tenor): Frohe Hirten, eilt, ach eilet
37:25 Evangelist: Und das habt zum Zeichen
37:48 Chorale: Schaut hin, dort liegt im finstern Stall
38:32 Recitative (bass): So geht denn hin, ihr Hirten
39:19 Aria (alto): Schlafe, mein Liebster, genieße der Ruh
48:02 Evangelist: Und alsobald war da bei dem Engel
48:13 Chorus: Ehre sei Gott in der Höhe
50:26 Recitative (bass): So recht, ihr Engel, jauchzt und singet
50:48 Chorale: Wir singen dir in deinem Heer
52:25 III. Herrscher des Himmels, erhöre das Lallen
52:46 Chorus: Herrscher des Himmels, erhöre das Lallen
54:27 Evangelist: Und da die Engel von ihnen gen Himmel fuhren
54:34 Chorus: Lasset uns nun gehen gen Bethlehem
55:14 Recitative (bass): Er hat sein Volk getröst’
55:45 Chorale: Dies hat er alles uns getan
56:33 Duet (soprano, bass): Herr, dein Mitleid, dein Erbarmen
1:03:05 Evangelist: Und sie kamen eilend und funden beide
1:04:20 Aria (alto): Schließe, mein Herze, dies selige Wunder
1:09:22 Recitative (alto): Ja, ja, mein Herz soll es bewahren
1:09:48 Chorale: Ich will dich mit Fleiß bewahren
1:10:42 Evangelist: Und die Hirten kehrten wieder um
1:11:05 Chorale: Seid froh dieweil
1:11:54 Chorus: Herrscher des Himmels, erhöre das Lallen
J.S. Bach: Mass In B Minor, BWV 232 / Kyrie — Kyrie eleison (I) · Nancy Argenta · Mary Nichols · Ashley Stafford · Wynford Evans · English Baroque Soloists · John Eliot Gardiner · The Monteverdi Choir
Bach, J.S.: Mass In B Minor BWV 232
℗ 1985 Deutsche Grammophon GmbH, Berlin
Released on: 1985-01-01
Producer, Executive Producer: Dr. Andreas Holschneider
Producer, Executive Producer: Charlotte Kriesch
Producer, Recording Producer: Dr. Steven Paul
Studio Personnel, Balance Engineer: Karl-August Naegler
Studio Personnel, Recording Engineer, Editor: Klaus Behrens
Studio Personnel, Editor: Gregor Zielinsky
Composer: Johann Sebastian Bach
Author: Anonymous
James Gaffigan dirige lOrchestre national de France et le Choeur de Radio France dans le Requiem en ré mineur K.626 de Wolfgang Amadeus Mozart, avec la soprano Marita Solberg, la mezzo-soprano Karine Deshayes, le ténor Joseph Kaiser, et la basse Alexander Vinogradov. Concert enregistré le 29 juin 2017 en direct de la basilique de Saint-Denis dans le cadre du Festival de saint-Denis.
#Mozart #MozartRequiem #OrchestreNationalDeFrance
00:00 — Début du concert
01:19 — I. Introïtus
02:00 — Requiem
05:46 — II. Kyrie
08:13 — III. Sequentia. Dies Irae
10:09 — Tuba mirum
13:29 — Rex tremendae
15:31 — Recordare
20:27 — Confutatis
22:49 — Lacrimosa
25:52 — IV. Offertorium Domine Jesu Hostias
32:52 — V. Sanctus
34:30 — VI. Benedictus
38:52 — VII. Agnus Dei
41:45 — VIII. Communio — Lux Aeterna
A propos de l’œuvre:
Mozart croule sous les problèmes quand il entreprend l’écriture de son Requiem en 1791. Accablé par les dettes, le maestro viennois est aussi gravement malade. Pour ajouter à son malheur, sa musique ne séduit plus, la fréquentation de ses concerts diminue.
On ne compte plus les légendes qui entourent le contexte de création de l’œuvre. Mais parmi elles, une vérité se dessine. Le commanditaire de l’œuvre serait le comte von Walsegg, désireux d’obtenir une messe des morts pour célébrer le souvenir de son épouse, tout juste disparue. La demande est faite à Mozart de manière anonyme. Le comte souhaitait en effet se faire passer pour lauteur de l’œuvre, une supercherie dont il était familier!
Épuisé, Mozart s’éteint le 5 décembre 1791 à lâge de 35 ans. S’il a probablement composé entièrement les deux premières parties de l’œuvre, l’Introïtus et le Kyrie, le reste a été repris en main par l’un de ses élèves, Franz-Xaver Süssmayr, à partir d’esquisses plus ou moins détaillées.
Distribution:
Marita Solberg, soprano
Karine Deshayes, mezzo-soprano
Joseph Kaiser, ténor
Alexander Vinogradov, basse
Chœur de Radio France,
Nicolas Fink, chef de chœur
Orchestre National de France,
James Gaffigan, direction
A propos du compositeur Wolfgang Amadeus Mozart (1756 — 1791):
Wolfgang Amadeus Mozart est l’un des compositeurs les plus importants de l’histoire de la musique occidentale, et la figure majeure de la période du classicisme. Il fait partie avec Haydn et Beethoven de la « triade classique viennoise », incarnant l’un des trois maîtres dont l’influence a été la plus considérable sur les générations suivantes de compositeurs. Virtuose du clavecin et du violon, il connaît un succès précoce et une carrière fulgurante, en portant toutes les formes musicales existantes à un état d’accomplissement inégalé.
Les six suites pour violoncelle de JS Bach, interprétées par Marc Coppey. Juin 2015
Production Séquence SDP / ARTE concerts
Réalisation: Paul Ouazan
Direction artistique — montage son: Cécile Lenoir
Prise de son: Cécile Lenoir et Jean-Yves Pouyat
Mixage: Jean-Yves Pouyat
Montage: David Renaud
Image: Stéphane Aveneau
01. Utrecht Te Deum in D major HWV 278 00:00
02. Utrecht Jubilate in D major HWV 279 24:44
03. Queen Caroline Te Deum in D major HWV 280 42:24
04. Chandos Te Deum in B flat major HWV 281 57:50
05. Te Deum in A major HWV 282 01:32:18
06. Dettingen Te Deum in D major HWV 283 01:48:22
Choir of Christ Church Cathedral, Oxford, The Academy of Ancient Music, Simon Preston
Netherlands Bach Society
Jos Van Veldhoven
Les Arts Florissants, William Christie
Gerhard Jenemann
Drottningholms Baroque Ensemble*
Vocalsolisten Frankfurt
Concerto Polacco
Alsfelder Vocal Ensemble
Helbich, Wolfgang
Choir of Westminster Abbey
The English Concert
Trevor Pinnock
Simon Preston