Зустрічайте кліп на пісню «Вільна», яка стала офіційним саундтреком до фільму «Віддана»! Колаборація двох українських співачок – поп-діви Тіни Кароль та рок-діви Юлії Саніної стала справжньою прикрасою нашої стрічки.
Дивись офіційний трейлер стрічки «Віддана» за посиланням www.youtube.com/watch?v=WZvWQWM-tdE. З 10.04.2020 на Megogo, OLL.TV, Sweet.tv та 1 1 video.
«Ця пісня – своєрідний жіночий маніфест, жіноча мантра про силу нашого сестринства. І було важливо виконати її саме дуетом з іншою виконавицею – сильною, талановитою, рівною», – розповідає Тіна.
Дует настільки різних співачок, Тіни та Юлії, став алегорією на Аделю та Стефу та підкреслив непрості стосунки героїнь фільму.
««Вільна» не схожа на творчість THE HARDKISS, не схожа на пісні Тіни Кароль. Це щось зовсім інакше, у чому ми поєдналися. І мені імпонує, що це не просто сингл, це – частина масштабного проєкту. Що вийде фільм і люди матимуть додатковий бекграунд, який підсилить пісню, а пісня, звичайно, по-новому розкриє фільм», – зазначає Юлія.
Над кліпом «Вільна» працювала режисерка фільму «Віддана» Христина Сиволап, а оператором став Юрій Король.
Побачимо стрічку «Віддана» у кінотеатрах уже 16 січня!
Легендарная советская комедия Георгия Данелии «Мимино», 1977 г.
История большой мечты о больших полетах. Летчик «малой авиации» по прозвищу Мимино мечтает о штурвале настоящего большого лайнера. Только получив этот самый штурвал, он почему-то совсем не счастлив…
Режиссер: Данелия Георгий Николаевич
Сценаристы: Габриадзе Реваз, Данелия Георгий Николаевич, Токарева Виктория
Композитор: Канчели Георгий
— Гос. премия СССР Мкртчян Ф.М., Данелии Г.Н., Кикабидзе В.К. (1978);
— Диплом участия на Международной киновыставке в Лос-Анжелесе (США) (1978);
— Приз за лучший комедийный приз на XI ВКФ в Ереване (1978);
— Большой приз «Золотой Лачено» на XIX МКФ в Авелино (Италия) (1978);
— Золотой приз на X МКФ в Москве (1977)
J.S. Bach: Matthäus-Passion, BWV 244 / Erster Teil — No. 1 «Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen» · English Baroque Soloists · The Monteverdi Choir · The London Oratory Junior Choir · John Eliot Gardiner
Bach, J.S.: St. Matthew Passion, BWV 244
℗ 1989 Deutsche Grammophon GmbH, Berlin
Released on: 1989-01-01
Producer: Dr. Andreas Holschneider
Producer: Charlotte Kriesch
Producer, Recording Producer: Karl-August Naegler
Studio Personnel, Recording Engineer: Klaus Behrens
Studio Personnel, Balance Engineer, Editor: Ulrich Vette
Studio Personnel, Editor: Werner Roth
Associated Performer, Chorus Master: Patrick Russill
Composer: Johann Sebastian Bach
Author: Christian Friedrich Henrici
Composer: Johann Sebastian Bach
Artists: Emmy Verhey (violin), Camerata Antonio Luco, Rainer Kussmaul (violin), Henk Rubingh (violin), Thomas Hengelbrock (violin), Amsterdam Bach (Soloists)
Available as a separate release: all concertos for 1 violin by Bach. They are BWV 1041 and 1042: the well-known concertos. BWV1052, 1056 and 1064 are reconstructions. The latter one being for three violins. Soloists are among others Emmy Verhey and Rainer Kussmaul.
Tracklist:
Violin Concerto in A Minor, BWV 1041:
00:00:00 I. Allegro
00:03:52 II. Adagio
00:10:23 III. Allegro
Violin Concerto in E Major, BWV 1042:
00:14:22 I. Allegro
00:22:05 II. Adagio
00:28:47 III. Allegro assai
Violin Concerto in D Minor, BWV 1052:
00:31:42 I. Allegro
00:39:20 II. Largo
00:46:22 III. Presto
Violin Concerto in G Minor, BWV 1056:
00:54:14 I. Allegro
00:57:37 II. Andante
01:00:52 III. Allegro assai
Жанр: докудрама
Тип: документальный
Год: 2012
Режиссер: Михаил Херсонский
Креативный директор: Евгений Санников
Продюсер: Сергей Созановский, Игорь Сторчак
Креативный продюсер: Оксана Майданская
Оператор: Тарас Шаповал
Лучший друг Леонардо да Винчи поведает нам историю жизни гения эпохи Возрождения. Мы познакомимся с юным Леонардо, в котором уже в полной мере проявились любознательность и стремление постигнуть тайны мира. И вот он, первый полет и… первое разочарование.
Франческо будет верным спутником во всех начинаниях Леонардо, какими бы дерзкими они ни были. Чего только стоит аутопсия трупов животных и человека, многочисленные научные опыты, идущие вразрез церковным канонам… Все это заставит современников задаться вопросом: «Не взял ли на себя молодой гений роль Творца?».Франческо проведет нас по дворцам Милана и Флоренции, в которых Мастер, точно Фауст, будет поглощен поиском истины, в которых он возьмется за многое, но так и не доведет до конца и, в конце концов, где исследователь в Леонардо подавит в нем художника. Авантюризм в науке так и не позволит да Винчи выполнить свой долг перед искусством.
Франческо суждено будет погибнуть смертью Икара. А да Винчи — понести еще одно поражение — потерять друга и веру в свое всемогущество. Мастер поплатится за столь дерзкий вызов Богу, но оставит нам свои многочисленные труды, чтобы в последствии человечество могло идти вперед, опираясь на опыт его поражений и побед.
ytimg.preload(https://r6---sn-pivhx-n8v6.googlevideo.com/generate_204);ytimg.preload(https://r6---sn-pivhx-n8v6.googlevideo.com/generate_204?conn2);Hans Zimmer — Time (Inception — Live in Prague) — YouTube<link rel=«alternate» type=«application/json oembed» href=«www.youtube.com/oembed?format=json
‘Erbarme dich, mein Gott’ from St Matthew Passion (BWV 244) by J.S. Bach.
Performed by the Netherlands Bach Society conducted by Jos van Veldhoven.
Soloists: Tim Mead (Alto), Shunske Sato (violin)
The St Matthew Passion tells the story of the last days of Jesus. He is betrayed, tried, crucified and buried. The lyrics were compiled by Picander (the pseudonym of Christian Friedrich Henrici), probably in close consultation with Bach himself. For their theme, they took the story as told by St Matthew the Evangelist. As different groups or people have their say, the singers get different roles – Christ, Judas, Peter, a slave girl, the pupils, the high priests, the people and the soldiers, etc.
At key moments in the story, Bach and Picander added chorales and arias as a reflection of the biblical story. The action is suspended and the events are placed in the theological context of Bach’s day.
The chorale lyrics and melodies come from the Lutheran hymn book, and were well known to the congregation in Leipzig. Even though Bach’s harmonies were new, everyone would have recognised the melody and the words. The lyrics for the opening and closing choruses and the arias were brand new, however. Both the arias and the chorales often link up seamlessly with the evangelical words.
Watch the complete St Matthew Passion and read the full story at www.bachvereniging.nl/en/bwv/bwv-244/
Composer: Johann Sebastian Bach
Artist: Yuan Sheng (piano)
This recording of the complete 6 Partitas is a marvel of elegance, wit, rhetoric and brilliance, played on a modern Steinway.
“China’s premier interpreter of Bach”, is what International Piano Magazine called Yuan Sheng. A pupil of Solomon Mikowsky (Manhattan School of Music) and notably Rosalyn Tureck Yuan Sheng extensively studied the performance practice of Baroque music. Equally at home at the harpsichord he has an instinctive feeling for the possibilities, sonorities and touch of the instrument at hand, so that “the listener might easily have imagined the composer at the keyboard” (Boston Intelligencer). Besides pursuing an international career Yuan Sheng is Professor of Piano at the Bejing Central Conservatory of Music.
Partita No. 1 in B-Flat Major, BWV 825:
00:00:00 I. Praeludium
00:01:43 II. Allemande
00:05:37 III. Corrente
00:08:35 IV. Sarabande
00:14:10 V. Menuet I